Sköna söndag?

Idag var det grått och regnigt på förmiddagskvisten, men nu lyser solen igen! Frida och pappan har cyklat iväg till minisimmet och får nog en härlig liten tripp. Meningen är att jag ska jobba under tiden, men jag har ingen lust. Ingen lust alls faktiskt. Jag HAR lust att komma ikapp inför min kommande tvådagars arbetsvecka såklart, men inte att SE TILL att jag kommer ikapp liksom. Haha, begrep nån det där?

Tror att jag ska dammsuga klart istället för att jobba nu. Pappan påbörjade det, medan jag sov middag ingosad med Frida. Det var gudomligt skönt,hon hade en sån där krypa-intill-och pilla-lite-på-en-arm-stund idag och det är så mysigt. Hon har hostat ganska mycket inatt mot morgonen, så det blev lite halvtaskigt med sömn. Hostan (och lite snuva) började smått igår och verkar bli mer. Typiskt, hon hade ju just slutat! Nu har vi ökat på medicinen till 4 ggr/dag igen idag så får vi se om det hjälper nåt. Kraxmoster!

Vi har haft lite sporadiska städryck här på förmiddagen. Ni vet sånt där som inte syns, om man inte vet hur det såg ut innan. Typ gnott med svinto i vasken, rensat lite i badrumshyllor och lådor, burit ned nåt plock i förrådet... Håller jag igång kanske jag hinner plocka i ordning i nåt mer hörn medan det är lugnt och ensamt här. Vore välbehövligt, för snart har vi (nästan, bara) kvalificerat oss för nåt sånt där städprogram! 

Bäst att sätta igång då. Känner mig lite morrig och less idag, så det är nog alldeles lämpligt att rassla runt lite här för att få utlopp för det!

/Jenny
 

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0