Sträva mot ett öppet sinne

Vi människor har på tok för många förutfattade meningar! Den känslan cementerar sig, när jag tittar på detta filmklipp. Fantastiska Susan Boyle. Allt är inte vad man först tror - och det är så underbart! Ett filmklipp för alla oss som någon gång (eller ofta) känt oss för fula, för gamla, för töntiga eller på annat sätt inte helt rätt. Som känt att vi inte passar in i ett visst sammanhang, trott att vi inte duger. (Varning: Är du känslig som jag, som är det gråtgaranti på denna!)

/Jenny

Kommentarer
Postat av: morbrorn

Åh tack för detta underbara klipp! Jag skrattade så jag höll på att dö! Men hon är ju FÖR underbar! Nu vågar t o m jag gå med i gosskören, äntligen!



Annars har det inte bara varit gråtvarning här- tvärtom, fullt blommande stortjut. Har hälsat på en god vän utanför Roskilde som är vansinnigt sjuk i en synnerligen ilsken åkomma-och man bara stäms till eftertanke, över sin egen lycka, sitt gnäll över skitsaker, och att man egentligen borde ta ledigt resten av livet och bara sitta och säga tack, tack, tack 24 timmar om dygnet!

Väl hemma räckte det med att Ola sjöng Feel good-låten så blev det säkert en halvliter i vätskeförluster....



Så må bra! Ta vara på allt det här goda som är livet just nu! Plocka fram minst tre saker varje dag som gör dig till en lycklig människa och tänk lite extra på dom..... då förbleknar finnar, dubbelhakor, sviktande pensionspengar och illaluktande kollegor till ett intet!



Dubbelpuss från morbrorn!

2009-04-20 @ 17:18:01

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0