Tempoväxling

Den här dagen har passerat i ett rasande tempo! Hela dagen var inbokad på jobbet, med bara korta snuttar av tid mellan de olika mötena. Noll ställtid, noll tid för konkret kontorsarbete vid datorn. Bara hattigt rusande hit och dit, sporadisk mailkoll emellan och en oavslutad känsla mest hela tiden. Och så en förlamande eftermiddagströtthet - pollensäsongsstarten gör sig ögonkliande och gäspande påmind redan nu...

Efter jobbet blev det lika hektiskt. Rusch till dagis, lite sent. En tripp till Max fick det bli för middagskäk, det gäller att göra det enkelt för sig. Problemet är väl att varken Frida eller jag är snabbätande, så även om allt ikring gick smidigt så tar själva ätandet ändå sin tid liksom. Att dippa strips var en ny omtyckt upplevelse, som frida hade kunnat pilla vidare med läääänge.

Frida fick till sist hoppa tillbaka in i bilen med haklappen på, stripspåsen i näven för vidare knaprande och äppeljuicen i mugghållaren... Det vankades nämligen föräldramöte och ytterligare en tid att passa idag! Frida lämpades kvickt av väldigt nöjd hos farmorn och farfarn, medan jag brummade vidare tillbaka till förskolan. Vi fick se film med exempel och snuttar från barnens dagar, få info om viktiga datum framöver och fika.

När jag hämtade Frida, var det nästan nattningstid och hon var trött som en plätt. Vi kom hem och upp och hon fick i sig lite fil och smörgås. Sedan blev det pyjamas, blöja, tandborstning och raskt i säng, så hon somnade inte så fasligt mycket senare än vanligt faktiskt. Det var evinnerligt skönt att bara snusa in sig med henne i sängen efter den här hattefnattiga dagen, jag riktigt kände hur axlarna sjönk och pulsen saktade ned... Stressbot på bästa vis!


Sista kvällssnutten tillbringades med pappan i soffan, för att göra honom up to date med föräldramötets innehåll. Nu har jag hängt framför datorn en stund, men när detta är publicerat ska jag fika nåt framför TV:n och göra mitt bästa för att inte bli uppe efter midnatt. Jag känner att jag hade kunnat sussa för länge sedan idag, egentligen...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0