Tråkmåns

Idag har jag inget riktigt vettigt att skriva, känns det som. Känner mig måndagsgrå. Det har varit en helt vanlig korv- och makaroner-vardag, bokstavligen! Jag jobbade på som en gnu idag och hann näääästan det jag måste innan dagishämtningsklockan slog. Ska komplettera lite nu bara så att jag är i fas tills imorgon, eftersom dagen är inbokad ända till kl 14.30. Men eftersom det är långdag för mig då, hinner jag ändå litegrand därefter. Det ooordnar sig.

Ska också sammanställa en kontaktlista för alla barnen i förskolegruppen som jag tog initiativ till. (Aldrig mer terminsslut utan att kunna samla till en blomma!). Javisst ja, så var det ju sommarsemestern som ska beslutas och lämnas besked om senast onsdag på dagis och nästa onsdag på jobbet - vilket betyder imorgon, eftersom jag jobbar då men sedan är ledig till torsdagen veckan därpå! Eh... Hörrni, jag blir nog uppe en stund till! Haha. Ingen överraskning direkt, för er som läst här förr.

Jag har lägenheten rofylld all by myself sedan minst en halvtimme, det småsnarkas för fullt i sovrummet på stor och liten front. Jag gillar den där känslan av när allt lägger sig, när det blir tyst och stilla och jag bara kan finnas i min egen hjärna, liksom. Nyss läste jag andras bloggar och plockade undan lite. Drack också en massa vatten, så att jag kommer att få gå upp och pinka minst en gång inatt.

Dessutom Hemnet-surfade jag och hittade minst en rätt intressant bostad! Men guuuud vad det där känns som en hög tröskel att kliva över, kan så lite om allt kring bostadsköp att jag blir lite matt! Särskilt nu när det finns så lite tid att gräva ned sig i nåt, att fokusera, att få koncentrera sig. Känns ganska märkligt för kontrollmänniskan i mig, att ta sådana stora beslut med en såpass snuttifierad och fragmenterad hjärna! Haha, men det blir nog bra när vi väl hittar rätt.

Nää ni. Jag hade ju saker att göra...
/Jenny

Kommentarer
Postat av: morbrorn

AHA! vad spårar man här? Tittar på hemnet! Efter bostäder! Va? är det nåt på G här som man har missat mellan tidigare rader tro? dags för den lilla villan på Djurgården? Eller vad kan det vara? Blir man nyfiken?



Även morbron TÄNKER på nya bostäder! 180 kvm på nittio kilo människa gör att det ekar..... fast å andra sidan trivs han så himla bra med sina stuckaturer och balkongutsikt..... men en lite mindre, charmig takvåning med terass och solnedgångsläge och öppen spis och nyrenoverad för sisådär 2-3 tusen i hyra.... då slår jag till! hehe...

till vidare investerar jag i bergvärme på landet!

OCH jag har köpt en liten alligator! Jo det är sant! eldriven! för grenar upp till 10 cm i diameter....så den är garanterat vegetarian....



för övrigt är det just nu årets bästa tid, dvs vår! Påskliljorna förtjänar i år sitt namn, och sädesärlan har landat! till helgen ska det bli 15-20 grader varmt och---- gissa vem som jobbar! va? HUR kan man göra såna organisatoriska misstag? men jag ska ta igen det- med råge!



I väntan på det ska jag pyssla med medfödda hjärtfel, konstiga tumörer och otäcka lunginflammationer!



puss på er!



morbrorn

2009-04-07 @ 10:33:00

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0