Vardagskväll as usual

Här rullar vardagen på i all stillhet. Det mest oväntade och rutinbrytande som hänt ikväll var väl att pappan hoppade över sin träning! Då förstår ni att det är rätt dött på omväxlings-fronten, haha! Pappan följde dock rutinerna för nattning av barn - han själv slocknade gott i knappa två timmar. Ja, och Frida hade sovit på dagis idag, så hon föll in i sin vanliga rutin hon med. Och jag följde onsdagsrutinen att kolla på Grey´s Anatomy. Eftersom pappan nattade hann jag med Roomservice också, med gaaalna Peter Siepen som inredare.

Frida och jag var och handlade mat efter dagis. Hon klämde tre tekakor, en festis och en massa vindruvor under shoppingens gång (man får välja sånt som inte går på viktpris, så kan allt korrigeras i kassan!). Detta smaskande räddade läget med väldigt sen middag, det gäller att vara flexibel... Hon var dock på lysande humör och babblade oavbrutet. Det är min brutta det! Go-unge.


En mathandlar-knatte fotad förra veckan - idag tunnare vantar, varmare ute!

Jag bar hem så många och tunga kassar (och handväska, dagisryggsäck och jobbväska) från garaget sedan, att jag näst intill trodde att nåt senfäste (eller blodåder) skulle smälla av.  Frida ville givetvis också bli buren, som alltid när jag har massor att kånka på. Detta förmedlade hon TYDLIGT. Lyckades dock få henne på andra tankar, genom att lova att hoppa i alla portarna på vägen hem idag. Vi passerar tre portar som hon älskar att ställa sig i och skutta ut från. Helst ska jag eller sambon också hoppa samtidigt, det är skojsigast! Idéer...

Nu ska jag gå och fika en nattmacka. Sen är det dags att skeppa över lillsnusaren i sin säng, puffa kudden, borsta bort skrufs ur sängen och dra det frasande täcket upp till nästippen!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: T

Då har jag hittat hit

2009-04-02 @ 23:14:38
Postat av: Jenny E

T: Välkommen! =)

2009-04-02 @ 23:52:28
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0