Juldagskoma

Har lagt rabarber på datorn hos sambons syster i Hässelby, medan övriga sjunger nåt sångspel på Wii (husfamiljen) och badar badkar (Frida och pappan). Jag läser ikapp på bloggar och facebook och slöar nöjt! Mysbrallorna är på och håret är fortfarande rufsigt. Här ska snart ordnas fram lite lunch, sedan ska vi ge oss ut i pulkabacken är det tänkt. Slappt och skönt, som en juldag ska vara!

Vi hade det så bra på julafton igår så! Vi hann öppna några morgonpaket hemma, käka frulle och mysa lite. Jag som bara sovit några ytterst få timmar var seeeg, men förvånansvärt normal ändå. I hyfsad tid rullade vi söderut och anlände till Estocholmo i lagom tid för jullunch. Gröt och skinkmackor och andra svägerskan med familj på besök, trevligt! Tomten kom på besök och lämnade klappar till barnen också minsanna. Frida var jättemodig och både kramade honom och satt i knäet! Nemas problemas, förra årets totala tomeskräck är tack och lov spårlöst försvunnen.

Efter lunchen var det omstart. Vi pustade ut lite och bäddade och fixade, medan husfolket donade klart maten. Vi fick ett jättefint julbord, och GOTT! Sedan var det dags för den stoora klappöppningen, det blev så intensivt att man var helt rosig om kinderna efteråt! Frida fick massor av fina saker, tack alla!  Hon var/är väldigt nöjd och glad över alla nya kuliga grejor. Det var en trött men uppsparallad tjej som inte hade lätt att somna igår, men efter omtag med fruktstund och mys i knäet gick det bättre vid andra försöket.

TACK A, J, A och A för allt under denna julhelg - gästfrihet, mat, klappar, samtal och vad det nu må vara mer som jag glömt nämna!

(Jag glömde sladden hemma för överföring av bilder från kameran, därför finns inga foton i det här inlägget. Jag kompletterar antagligen med det när jag kommer hem sen!)

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

GOD JUL på er också! Vi ska också fortsätta firandet idag, hos min moster. Så idag kommer belöningen för vårt julslit igår! Resterna får vi tömma imorgon, ha ha - idag sparar vi plats för mosters mat! :)

2009-12-25 @ 13:08:20

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0