Klädkoder

Frida har börjat byta om ganska ofta när vi kommer hem efter dagis. Av med det hon har och på med en klänning, är det i så fall ofta som gäller.

Jag funderade nån gång på varför hon börjat med det där. Typ fem sekunder senare insåg jag ju att hon väl härmas som vanligt! För hur gör jag? Fem minuter efter att jag kommit innanför dörren, har jag hunnit skala av jeans och bygel-BH och hoppat i mysbrallor och mjukis-BH! Simsalabim - hemma-läge.

Idag innan vi skulle ge oss ut i julklappsträngseln, hade Frida och jag en liten konversation.

- Ska vi åka till stan eller?
- Nja, vi ska inte till stan, vi ska till ett köpcentrum med många affärer.
- När ska vi åka mamma?
- Alldeles snart, jag ska bara ta mig lite kläder.
- Men du HAR kläder, mamma!
(pekar på mina mysbrallor och sunktröja)
- Ja, fast jag vill byta till jeans och nån finare tröja. Vill du också byta till jeans?
- Nej, jag vill INTE det. Jag tycker jeans är lite... lite okväma faktiskt!


Jaaa mitt hjärta. Jeans är ibland helt klart okväma. Ha dina mysisar du så länge du kan och vill! Mjuka barnmagar ska behandlas varsamt, utan hårda linningar. (Mjuka mamma-magar i andra sidan bör istället då och då påminnas om att de behöver skärpa till sig en smula!)

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0