Kompisdejtande

Igår åkte pappan skidor med en kompis, årets första runda faktiskt. Jag och Frida tog en sväng till familjen A på eftermiddagskvisten. Frida och lilla I lekte loss som vanligt och hade jättekul! Vi vuxna försökte hinna prata ikapp lite under tiden, så gott det nu går med två småtjejer som pratar och tjuter och stojar i högsta fart (och med högsta ljudnivå...).


Frida och I ritade, vips tog de paus för att dansa lite, sen rita igen. Multitasking!


Idag har Frida (och vi) haft besök av dagisbästiskompisen J med mamma. Det var lyckliga, lyckliga småskruttar som fick ses! Frida trodde inte sina öron när jag berättade i morse att J skulle komma. "Menar du MIN J? Lilla J? Från mitt dagisjobb?" sa hon och sprang glädjetjutande till pappan för att upprepa alltihop. Goprick! J möttes av pussar och kramar redan innan hon klivit in genom dörren och tjejerna hade sååå himla kul. Supernöjda.

Tur att det händer lite skojsiga saker, för en alldeles för stor del av övrig tid så gnäller Frida ledset och bedrövat om rumpan just nu. Vi har trappat ned på den förstoppningshävande medicinen ett tag och provat att sluta helt nu, enligt doktorn ordinering (eftersom förstoppning inte verkar vara problemet egentligen). Frågan är om det spelar in? Vem vet. Men det ordnar sig nog!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0