Ledighetströttheten slog till

Idag har jag varit helt galet slö. Frida sov till klockan nio, något som många andra småbarnsföräldrar skulle sälja sin ena arm för har jag förstått. Men hoppade jag upp och kom igång då? Nix.

Vi tog först en familjefrukost i soffan framför barn-TV:n, sedan vek Frida och jag ned oss bara och låg i en slumrande slöhög och kramades i en timme typ. Hon är osannolikt gosig idag! (Det blir ofta så när hon har ont i rumpan och inte vill stå och gå, då tyr hon sig till en, gnäller, vill sitta i knä, ligga ned och kramas.) Efter en stund flyttade vi oss till sängen och kramdes och busade vidare. Slööööööa. En välkommen lyx på lediga dagar, men det får väl vara nån måtta.

Nu ska vi skrapa i oss lite lunch, sedan säger pappan att vi ska till pulkabacken. Det är minus 12 grader ute och ett såå vackert snölandskap - kanske hinner vi se det också innan det blir mörkt, haha!

/Jenny

Kommentar lite senare:
Det hann vi inte, nu börjar det bli mörkt! Men vi tar med skidor, skridskor och pulka till Frida så får vi se var det finns lampor i Hemlingby! Ungen är ääääääntligen nybajsad och går att ha med sig. Som Frida själv sa: "Nu känns det bättre. NU kan vi åka pulka, mamma!"

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0