Sprutad och klar, grissäkert!

Frida fick alltså influensasprutan idag. Det gick faktiskt riktigt bra! Hon var helt cool, ända tills hon SÅG sprutan. Då kom gastskriket. Men då satt vi redan i position och jag var beredd, så jag knep fast den lilla armen bara och tjopp så var det klart och tårarna kunde torkas. Frida valde själv att det skulle vara höger arm, det var noga. På vänster  arm placerades istället tatueringen hon fick av stickar-sköterskan.


Stolt över plåster på ena armen, belönings-tatuering på den andra...


Hittills har jag inte märkt av minsta biverkning. Armen känns inte varm eller verkar öm, ingen feber... Återstår att se hur det rullar på - biverkningarna kan poppa upp i upp till en vecka! För mig kom till exempel rejäl huvudvärk på dag 3... Men det känns skönt att det HITTILLS är lugnt i alla fall.

Efteråt hade jag tänkt att vi skulle gå och mysfika på stan, och köpa utlovat Slime åt Frida som sprutbelöning och namnsdagspresent. Men planerna ändrades till en sen lunch, när det visade sig att Frida bestämt sig för att leva på luft och kärlek idag! Hon hade inte ätit ett endaste dugg varken till frukost eller lunch på förskolan. Nada. Så vi mumsade käk och babblade och tog en loop till leksaksaffären. Lite lyx ska det vara när man orkat igenom jobbigheter!

Jag köpte slime. Jippi. Nu har vi rosa slime lite överallt... Men kul var det! För det där bubblande, kvillrande skrattet kan man stå ut med mycket.

/Jenny 


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0