Utomhusliv(at)

En av de bästa grejorna med att vara ledig så här härligt länge (näst efter massor av goooostid med Frida, mer sömn och många tillfällen att ta det lugnt!) är att man kan hinna vara ute mer. Kanske till och med i dagsljus - i alla fall om man inte tillhör vår såskoppiga familj som typ aldrig kommer iväg nånstans förrän efter lunch!

Idag har vi återigen tagit en utomhusrunda, huserade i Hemlingby ett par timmar. Vi åkte pulka, Frida övade skidtekniken och så tände vi en brasa och fikade lite. Termometern visade kring -15, så det borde vara uthärdligt kan man tycka. Men Fridas tår och fingrar var lite röda efteråt, pappan frös rent allmänt och min rumpa är baske mig kall än! Men det lilla vi hann var mysigt i alla fall.


Pulkalooken från juldagens utebus i Hässelby!



Tuff brutta från juldagens pulkarace - som inte vill gå uppför...

 


Skidpremiär minsann! Varade i 3 minuter på juldagen...

 


...men längre igår och idag. Fast man kan visst bara lägga sig om man blir trött!

 


Pappan ordnade en stämningsfull brasa i skymningen
(men Frida höll för öronen och tyckte sprakandet var läskigt...)

 


Frida och jag hade en liten tjejfnitterstund vid fikat. Myyys!


Jag har hört att det är än kallare i Jämtland, dit vi ska en sväng nästa vecka. Otur för mig att jag växt ur (!) mina täckkläder... Men med mer underhudsfett fryser man väl mindre i alla fall, eller hur?! Gaaaah.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0