Rapport från sjukstugan

Har varit en riktigt bra vabb-dag, faktiskt! Skön och lugn, med en lagom sjuk unge. Har innehållit mys, sovmorgon (efter en rätt hackig natt förvisso, men strunt i det), en kortlur näsa mot näsa och mycket kramar. Jag släpar runt i mysbralls-stuk och Frida fortfarande i pyjamas. Sweet.

Jag har suttit i telefonmöte på eftermiddagen med jobbet. Kändes väldigt modernt och avslappnat att ha laptop, almenacka och papper över halva köksbordet. Jag hade deltagit via webkonferens om inte nätverket på jobbet varit så alldeles motsträvigt - men fördelen var ju att jag slapp piffa till mig! Frida sov middag helt oerhört lägligt, fick henne att somna typ fem minuter innan start och hon vaknade till första gången fem minuter efter att jag lagt på luren! *sjukt nöjd*

Installerade ju en webbkamera och trixade på med inställningar på förmiddagen, sedan blev det som sagt ingen webbkonferens i alla fall. Tiden visade sig dock inte vara helt bortslösad, eftersom Frida tyckte det var STOR underhållning att kunna se sig själv i bild, viftandes och spexandes! Hon har stått mycket framför datorn, var till och med det första hon sa efter sig långa middagslur! "Sätta på Chiida-filmen mamma!" (För hon trodde ju att det var en slags film, såklart...)

Inatt hade den lilla blomman 39,9 i feber. Het som en gjutjärnpanna på spisen! Frida har dock inte fått mer Alvedon idag (sedan 5 i morse) och ändå inte fått hög feber än utan ligger stadigt under 38 hittills. Hon hostar rossligt istället för torrt och snuvan har stillnat lite i hennes röda fnasiga näsa. Har varit hyfsat pigg idag orkesmässigt, men åt halvtaskigt till lunch. Krasslighen rullar på i all sin enkelhet, liksom (vilket ju alltså är bra!).

Kommande rafflande evenemang för kvällen är att kocka ihop lite kycklinglårfilé med smarrig cambuzolaost och creme fraiche och pasta till. Sen ska vi försöka hinna duschbada, jag och den lilla snuviga. Let´s Dance kommer väl lagom därefter kan jag tro, kanske med en napp- och gosedjursförsedd liten trötter i famnen.

Glad helg därute!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Ullis

Hej! Absolut, jag ska lära dej allt jag kan! ;D Kram

2009-02-27 @ 18:08:59
URL: http://flimmra.blogg.se/
Postat av: Ullis

Å du, om du kan maila mej skissen och fixa ett temporärt lösen så kan jag fixa lite åt dej pö om pö...för vissa saker kan jag inte förklara, för jag bara "gör". Haha.

2009-02-27 @ 18:36:20
URL: http://flimmra.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0