Blött ute och blött inne

Regnet har öst ned prick precis hela dagen idag. Mestadels såpass att man blivit plask-drypande-dyngsurs-blöt bara man gått 50 meter, typ. Mest beroende på att det på grund av rejäl blåst liksom regnade på tvären... Inte upplyftande.

Vi drog en sväng till återvinningen på förmiddagen. Lämpade av den trasiga gamla TV:n som bara stått i ett hörn i vardagsrummet under flera månader och... tagit plats. Skönt! Sedan handlade vi och åkte hem för lunchkäk.

På eftermiddagen lyckades vi ta oss samman och åkte till familjebadet här i stan. När vi kom var typ hela resten av Gävle också på plats (= trångt, stökigt, högljutt!), men det tunnades tack och lov ur allt eftersom när klockan tickade runt middagstid. Vi hann vara där närmare fem timmar innan vi var på hemväg igen.

Frida vägrade typ bada alls den första halvtimmen, hon bara skrek och klamrade sig vid mig, så inledningsvis kändes entréavgiften rejält onödig och hela projektet som ett fiasko. Men sötnosingen mjuknade och till sist var hon både modig och förtjust! Vi hade det riktigt trevligt. Vid ett par tillfällen blev Frida alldeles blå om läpparna och huttrade, så då tvingade jag henne ned i bubbelpoolen (som hon annars tyckte var på tok för het) med hotet om att vi måste åka hem om hon inte blev varm igen!

Förutom vattenrutschkana, "koka kaffe"-bubblingsträning, varv på varv i strömvirveln, smådyk och allmänt bus, hann vi med glass, frukt (=mellis) och korv och pommes (=middag). Plus frukt igen och kex (=kvällsmat) för Frida medan jag klädde på mig! Det blev ett antal "oj jag måsse kissa, vi måsse gå till toan juh!" som funkade finfint, dessutom levererades ett "nummer två" i blöja - vältajmat och enligt beräkning efter maten. Allt flöt liksom på. Det enda som var trist var att vid hemgång ta på mina kläder som fortfarande var plaskblöta... Brrr.

Man kan väl summera med att Frida inte är nån totalt hängiven badbrud, rätt försiktig  - men om hon får tid på sig så flyter det på! Haha. Hon somnade som en sten efter hemkomst och kvällsprocedur i alla fall. Och nu, nu ska jag och pappan gå och göra detsamma.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0