Dagens i-landsproblem

Idag är dagen D. Dagen då det står HA LINSER IGEN med stora bokstäver i min kalender. Drygt tre veckor har gått sedan jag fick min ögoninfektion och jag har blivit frisk och bra - men lidit varje dag. Jag bara avskyr att ha brillorna. I denna olidliga värme är det extra drygt, jag svettas (ännu) mer och brillorna glider på näsan och jag blir morrig. Jag har sett fram emot idag, när jag äntligen skulle bli fri igen.

Glasögonormen och lilla söttjejen med ny virkad mössa (nån gång förra veckan).

Och vad händer??! Jo, jag hittar inga nya linser. Har säkt och sökt och sökt. Nada. Antagligen var det så att de jag tog på var mina sista, för jag vet att jag skulle beställa tid hos optikern precis när jag fick ont i ögat! Så nu står jag här och är redo att bryta ihop. Semestern är igång och jag tvingas fortsätta med glasögonen. Skit skit skit. Jag fattar att det är löjligt, men jag blir helt deprimerad. På riktigt.

Gissa vem som ska gå till optikern omedelbums?!

Jag brukar få vänta på mina linser, mina styrkor finns aldrig inne och tar ibland tid att få hem. Semestertider lär väl knappast hjälpa till... Elände.

/Sur-Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0