Depå-stopp

(Försökte mobilblogga detta inlägg, men tji fick jag - det funkade inte. Har försökt fyra gånger hittills och det funkade bara första, när jag hade med en bild... Verkar inte så pålitligt. Blir ju lite effektlöst när man vill sitta vid en dator för att se om det funkar, haha.)

Dagen började med ett morgondopp (för mig alltså, de andra badkrukorna i familjen blöter minsann inte ned sig i onödan), ljuvligt skönt! Sen hann vi slappa på stranden en stund också, innan vi drog in till stan för lite ditt och datt - och för att hämta ut lite mer käk till landet.

Frida glassar kvar där ute med farmorn i detta nu. Eller glassar och glassar - det lilla energiknippet somnade först vid midnatt igår (efter lååång nattning) så vem vet vilket humör hon behagar vara på resten av dagen! Tror vi får testa att skippa middagssovandet framöver och se om det är där skon klämmer. Orkar inte med sådana här kvällscirkusar... Men när hon inte sover, blir hon istället grinig och halvgroggy på eftermiddagskvisten. Hm. Att t.ex. göra bilfärder på sena eftermiddagen är då inte att tala om! Så jag vet inte jag. Finns fördelar och nackdelar med allt...

Det är fascinerande att se hur roligt Frida (redan) tycker att det är med dockskåpet. Hon flyttar runt möbler, styr och ställer. En liten pojkdocka är favoriten, och han får framför allt springa på toa hela tiden. Nu är det så härligt att man kan få leka med dockskåpet ute på altanen!

Frida placerar tvättbjörnen vid sminkbordet... förlåt DATORN hade hon ju bestämt att det var!


Här har pallen gått och lagt sig för att vila lite i röda spjälsängen... Så trött så.

Jag personligen är sjukt trött på värmen nu. Man orkar ju inte göra någonting, och gör man ändå det håller man på att svettas ihjäl. Suck. Har dock hört att det ska bli svalare till helgen, och jag ser faktiskt fram emot det! Det är väl kul om det glädjer någon, i alla fall?!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0