En tur till viken

Vi har haft en mycket trevlig dag! Social på alla håll. Sambon har golfat, ätit middag hos vänner och är nu på krogrunda med tre andra herrar. Värsta lyxet. Frida och jag hade det tokgött i Sandviken hos J och hennes V som är drygt två månader äldre än Frida.

Vi köpte med sushilunch till vuxna och tog med spagetti- och korvkäk till småttisarna. Hann precis avnjuta detta på fina altanen, innan det plötsligt kom väldigt många oväntade enkronorsstora regndroppar nedramlandes på oss. Hejsan hojsan! Vi rusade in och kidsen lekte vilt vidare. Sedan beslutade vi oss för en utfärd - storloppis på Göransson Arena.

Man kan notera minst två märkliga saker med detta beslut:

1: Var det verkligen troligt att 2,5-åringarna skulle gilla att gå runt och kolla på saker? Utan att bli borttappade? Att bli tjatade på? Att inte få köpa alla kuliga skruttiga dammiga leksaker som säkert säljs? Nja.

2: Sambon tjatar hål i huvudet på mig om att jag måste-måste-måste rensa i röran här och sälja en massa av mitt  crap (jo, för i stort sett allt plickplock är mitt, jag erkänner) i sommar. Verkar det fiffigt att själv åka iväg och riskera att handla mer då? Nja. (Men jag såg det som ett studiebesök! Hur har folk lagt upp och skyltat? Prissatt? Vilket utbud funkar? osv)


Frida spanar på interiören i arenans foajé. Jovars.


Lilla damen vilar benen och tuggar karra.


Frida bus-springer mot bilen (över obegripligt taskig markyta)...


...och kom visst liiiite väl nära plötsligt, haha!

Det blev faktiskt en ganska bra runda trots allt. Vi tappade inte bort något av barnen (särskilt många sekunder, i alla fall). Ingen unge slog ut några tänder eller så heller (trots allt spring på de stora fria ytor där det INTE stod loppisbord). Vi blev bjudna på Ahgrens bilar (tack J) till Fridas lycka. Vi drunknade inte i den jättelika sjö-artade vattenpölen som täckte större delen av (den troligt skruttiga) parkeringen mitt. Jag pekade ut för Frida var pappan ska jobba från och med  augusti (deras nya lokaler finns ju i nya snajdiga arenan). Hon kollade artigt och så, men hade klart fokus på att ta sig tillbaka till godispåsen...

Men framför allt: Tre mycket lyckade inköp gjordes! Lycka kan vara tre decimeterstora plastfigurer som sammanlagt kostar 12 kronor. Byggare Bob, hans fru Wilma och deras katt Maja! Fatta. Frida kramphöll dem så fingrarna vitnade, överlycklig. Dessa tre gynnare lyckades dessutom hålla henne sysselsatt så att hon klarade hela bilresan hem på sena eftermiddagen (ca 20-30 min) utan att somna! Storslaget.

(Jag köpte två böcker också: Gittan och fårskallarna som vi just nu har lånad från bibblan och som blivit en favvo (15 kr), och En stjärna vid namn Ajax (10 kr) som är en oerhört fin bok om en vänskap mellan en hund och en pojke och sen dör hunden. Snyft!)

Tack kära J för att vi fick komma! Synd bara att man liksom inte hinner prata vuxenprat mitt i allt barnstojsande. Men det är ju livet på en pinne numera...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0