Felprioriterat

Jag har knappt lämnat köket på hela kvällen. Fixat mat, ätit mat, matat Frida lite, kokat tre (!) satser krusbärsmarmelad, ätit kvällsfika... Sedan när allt var klart, gav jag mig på att plocka undan. Hamnade i ett flow och drog t.ex. igenom te-hyllan och lite annat i ett skåp. INUTI ett skåp. Välbehövligt, visst. Men kanske liiiite fel prio, inser jag när jag sent som synden knallar ut här i övriga hemmet igen och inser att det ser ut som ett bombat Beirut.

Tjolaho. Imorgon lunch kommer lilla I hit för att bli barnpassad, medan föräldrarna går till mäklaren. Men de lär nog titta in de med. Min bror rasslar nog in nån gång därefter också.

Det går knappt att ta sig genom vardagsrummet. Hallen är en enda väskhög.
Jippi. Men vem behöver sömn?
(Har jag tur får jag lite sovmorgon, eftersom Frida slocknade seeent idag.)

Hm... Jag får tillbringa mycket tid i det halvhyfsade köket, helt enkelt. Fallet löst, haha!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0