Ny terminologi

Jag kan gissningsvis helt fräckt ta åt mig en hel del ära för Fridas språkutveckling, obotlig pratkvarn med språkintresse som jag är. Men i helgen konstaterade jag att hon har oväntade kunskaper inom ett område där jag garanterat INTE bidragit det allra minstaste! Spännande.


Frida och jag skulle spela fotboll.

Frida: Nu skuter jag ett hårt skott, okeeej?
Jag (paff): Eh, visst, okej!
Frida: Jag är måååålis, mamma.
Jag (road): Jahaaa, är du det?!
Frida (går åt sidan): Ja gå fjån målet. Nu kan du jöja en kanon, mamma.

Där ser man - hårda skott, målisar och kanoner... Dagispåverkan eller bara en snabbkurs av grabbarna på Ingarö? Fascinerande hur som helst.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0