Toabestyr

Det är inte ofta man får vara för sig själv på toan numera. Och intresseklubben antecknar:
Jag: "Har du bajsat, Frida?"
Frida: "Nääää. Pappa haj bajsat på toan. Jag tittade på bajset och det vaj blä blääää bläää!"
Nyfikenheten har liksom inga gränser.

Frida deklarerade förresten nyss bestämt: "Jag äj stoj tjej nu, ja gill inte ha blöja, ha tjosoj" (= jag är en stor tjej nu, jag vill inte ha blöja, jag vill ha trosor). Hm. Sagt av tjejen som bara just börjat kissa nån enstaka gång om dagen på toan igen... Kanske en tillfällig fix idé, vi får se. Bara trosor lär antagligen funka sisådär, men visst ska vi testa! Bara inte i soffan, på lurviga mattan eller i laminofåtöljen. Spänningen är olidlig.

(Det blir inte så lång teststund, såhär första gången. Vildvittran här hemma har inte sovit på dagis idag - fin uppföljning av ickesovardagen från avgrunden igår. Hon trilskades sen på kvällen också, somnade sent och borde vara trött som en plätt idag... Men vem vet, hon har minst sagt gott om vilja att härda ut.)

Haha.hon är en barsk dam, lilla grynet. Jag hör pappan och Frida från sovrummet mitt i buset:
Pappan: "Nu ska jag åka och handla mat, förstår du."
Frida: "Neej. Tjäpp dig!" (= skärp dig)

Jösses. Nu ska jag och energitrollet gå i närstrid snart. --ler--

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0