Typiskt

Jag har sökt recept och valt ett - och därmed rasslat fram och tillbaka hälften av hushållets kokböcker. Jag har handlat mig svettig efter dagis, med sjuttiofjorton andra midsommarhetsiga människor i hälarna och med utmaningen att hålla Frida på gott humör (vilket gick toppenbra faktiskt). Jag har klarat av vardagskvällsrutinerna med lilla blommisen och fått i mig själv seeen middag. Jag har därefter lagat efterrättskaka (med viss hjälp av sambon). Alltihopa känns liksom som en gedigen insats, för att enligt uppdrag bidra med efterrätt till midsommarmiddagen hos vännerna.

Tror ni inte på fanken att kakeländet verkar ha blivit misslyckat?! Lös och konstig. Gaaah.
Spänningen är olidlig inför imorgon.

Nu ska jag ta mig an min sena packnings-pyssel-ritual som alltid vidtar när vi ska åka någonstans. Den lite lätt störda vanan jag har att vilja vara förberedd och ha koll... Troligen ska vi övernatta i Ockelbo. Jag som ybersocial varelse har svårt att avstå från frukost-gemenskapen efter festen om de andra ska delta. Men hör ni inget mer här, har jag avlidit av kattallergi in absurdum. --skrattar--

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0