På bättringsvägen

Frida är piggare. Hon svettades kopiöst igår kväll och när jag bytte hennes fuktiga kudde när jag lade mig gjorde jag en koll med örontermometern (funkar även i sömnen, kanoners smidigt!). Då hade hon bara 37,1 helt plötsligt.  Men lite hängighet finns nog kvar, för lilla fröken sov ända till kl 9 i morse. Grymt lyxigt skönt! Det tyckte nog särskilt pappan, som rasslade in sent på nattkröken...

Som sagt, hon är piggare. Hittills feberfri idag. Illrar runt här nästan i vanligt tempo. Igår tillbringade hon hela förmiddagen som en säck i famnen eller i TV-soffan. Idag har hon bland annat  hunnit med bokläsning, ritstund och att leka att jag är en klätterställning här vid datorn. Och så dansar hon hejdlöst till barnvisor på Spotify, med energi som en duracellkanin.

Fick just den störtsköna kommentaren, när Frida krälade över min axel:
"Höjjö du, din lilla gamla kossa, kolla häj då vad jag göj, mamma!"
Jojo. Lilla fröken Frida har piggnat till.

Det lutar åt att hon kan gå på dagis som vanligt imorgon. Kanske vi rent av kan klämma det där biobesöket i eftermiddag?

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0