Lockbete

Ibland vill Frida inte samma sak som jag vill, eller framför allt inte samma sak som BEHÖVS just då. Som att gå uppför trappan hem, till exempel. Då kan man välja att bråka - vilket händer om vi är stressade, eller jag är kissnödig, t.ex. Man akn också välja att diskutera och förklara - det blir mest de där (lätträknade?) dagarna när jag är harmonisk och tålmodig på vägen hem från dagis. Man kan låta Frida ligga kvar längst ned i trappan och tjura en stund, medan man t.ex. bär upp kassarna från affären som skär in i händerna - vilket jag först gjorde idag. 

Men om man har lust att göra det enkelt för sig, kan man välja att ta till ett lockbete...


Kommentarer
Postat av: Ullis

Hehe, smart! ;D

2009-03-21 @ 22:21:37
URL: http://flimmra.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0