Morgonmys

Två mornar i rad nu, har Frida vaknat samtidigt som mig. Normalt sett ställer jag alarmet på mobilen, snoooozar några gånger (är obotligt morgontrött även utan nattsudd!), smyger sedan upp och hinner lagom duscha och ibland även göra mig klar innan hon vaknar (eller väcks, vilket på sistone varit det vanligaste). Det är ju jäkligt lyxigt, att inte behöva jagas upp i ottan liksom. Få komma igång och i ordning innan allt barn-fixar-tjohej drar igång.

Men det är OCKSÅ lyxigt, att få vakna och kika ned på en liten sötnos som ligger och plirar busigt på en med morgontrötta ögon! Som gärna hoppar över i storsängen och kraaaamas. Som delar ut pussar i mängd, som en liten hackspett. Och som gosar in sig mot ens hals och ligger där, varm och trygg. Det är kärlek det - och världens bästa början på dagen!


Igår morse var hon i bustagen, medan jag borstade tänderna. Hon skurade tvättstället med
nagelborsten och for omkring och viftade vilt på pipplotterna som hon prompt skulle ha!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0