Priolista

Vi tog en promenad men trots väldigt tunga ögonlock så ville Frida hellre gåååå sjäääälv än åka vagn och gosa ned sig. Vi knallade ganska snart hem igen, fika lite och gullnäsan somnade sen vid tvåtiden. Då uppstod vabbdagens lyx: egentid! Genast måste man göra en priolista över vad den ska räcka till. Sömn står ofta ganska högt i kurs, men idag väljer jag bort det eftersom jag faktiskt sovit mer än åtta timmar. Om jag ändå känner mig trött hör inte till saken, haha.

Så vad ska jag slå till på?

1: Käka lunch. En knorrande mage gör det automatiskt till prio ett...
2: ...som går att kombinera med datortid. Blogg, läsa andras bloggar, facebooka etc. Kolla jobbmailen och kanske beta av åt litet nyttigt. Fast placeringen känns sisådär, efter att jag tappat två bitar avocado på tangentbordet. Har redan slösat bort nästan en timme vid datorn, det får räcka för nu!
3: Videotittande. Inspelad repris av Lost från inatt liggar och lockar mig!

Sen (förmodligen innan dess) hinner nog Frida vakna. Särskilt eftersom hönsmamman måste pausa videobandet hela tiden för att gå och kolla att hon andas ordentligt. Så priopunkten "4: Rensa i röran" kommer jag nog aldrig till. Även om det behövs MER än väl!

Jag blickar as we speek ut över en stökig diskbänk (pga bara halvt urplockad diskmaskin), överlastat köksbord med ny post och gamla teckningar huller om buller, dammråttor åtminstone i vissa i hörn, ett hallkaos som inte är av denna världen och leksaker över halva vardagsrummet. Och en massa annat stök. Jösses. Kanske måste leka "städa undan saker" när Frida vaknar i alla fall... Hon gillar ju att hjälpa till.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Men snälla ni, vad är nu detta? Frida var ju nyss sjuk, finns det inget stopp på eländet? Lilla E fick feber i helgen men hon har inte varit sjuk sen innan sportlovet! Ett fantastiskt facit med våra mått mätt...



Det låter jättetufft att Frida fick problem med andningen!!! Skönt att hon är så tapper... Verkar ha ordning på sjukhusrutinerna redan - efarenhen på en gång ;) Hon är härlig er Frida! Jobbigt när de små är så dåliga att man behöver uppsöka sjukhus, man känner sig alltid lite utelämnad och ynklig. Undrar om det är likadant för vårdpersonalen när deras barn blir sjuka?



Krya på dig, Frida!

2009-03-23 @ 18:29:18
Postat av: Annika

Hej på er,

Nu har jag läst ikapp lite här på bloggen - och tittat på fina videoklipp! Frida växer så det knakar.

2009-03-23 @ 21:05:08

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0