Punktinsats

Nu har jag jobbat drygt fyra timmar, varav två timmars möten. De övriga två har jag fixat småsaker och förberett ev. hemjobb och legat i som en liten iller. Önskar att jag kunnat tänja tiden ytterligare, att-göra-högen är så stor när man bara vabbar och vabbar... Men nu stänger stället och jag ska åka och köpa nåt ätbart - tänkte hoppa över att larma idag.

Tar med maten till familjen S, landar där lite tidigt inför Me&i-party ikväll. Ska bli trevligt, det var länge sedan jag besökte dem och det här är ju en anledning så god som någon. Sen vill jag skynda mig hem och försöka hinna pussa på mitt lillgryn innan hon somnar! Pappan har vabbat på eftermiddagen. Han fick nog ett rätt lugn start för jag hade just fått Frida att somna när han klev in genom dörren, och igår sov hon ju tre timmar!

Kvällen lär ägnas åt lite TV och lite packning. Hade tänkt vara ovanligt restriktiv, vi ska ju vara borta så kort sväng - sen läste jag att det är middag och underhållning på slottet hela kvällen... Gaah. Har INGET partybetonat i min garderob nu. -hjääälp- Fast det får lösa sig - de får ta mig som jag är! (dvs jeansklädd med tennisskor, typ... haha)

Det är ganska troligt att jag varken hinna träffa Frida ikväll eller innan jag drar mot Örebro vid sjutiden imorgon. Den som lever får se. Gissa om jag kommer att längta! Jag är en sån mjukis...

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej!



Tråkigt att diskussionen om öppenhet ska behöva förekomma...



Vabbandet är stressande på flera sätt:

1. Älsklingen är sjuk...

2. Man ska vid kontakt med jobbet och förskola avgöra hur sjuk och hur länge...

3. Jobbet samlas på hög...

4. Älsklingen är sjuk...

5. Måste komma ihåg att anmäla TFP till försäkringskassan...

6. Älsklingen är sjuk..

7. Komma ihåg att lämna in blankett till förskola/dagmamma...

8. Komma ihåg att skicka in blanketten till försäkringskasssan...

9. Svårt att avgöra när lillan orkar gå tillbaka till förskola/dagmamma...

10. "Egentiden" reduceras till noll och ingenting...



Ha en trevlig jobbresa!

2009-03-24 @ 21:58:17

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0