Segt & soligt

Den här dagen har förflutit ganska makligt, kan man ju lugnt säga. Vi segade oss ofantligt i morse. Fridas härliga morgonfraser kom runt halv åtta, men vi hade inte käkat upp frukosten förrän närmare tio eller senare. Frida och pappan plöjde Fridas nya Mamma Mu-film, medan jag röjde i köket efteråt. När filmen var slut bröt sötgnuttan totalt ihop och ville bara "seee meeeeeja Mamma Muuuu å kjååååkan, se meeeeeeja...". Jösses. Som om en timme och sjutton minuter inte är mer än nog för en tvååring!

Jag växlade faktiskt smidigt in den trötta ledsna madamen på lunchspåret istället. Lite mat och tröstande bokläsning, och bums i säng därefter. Frida somnade snabbt i sin lillsäng - och jag lika snabbt i den stora! Hoppsan, jag skulle ju bara stödligga där under insomnandet! Men det var mer än välbehövligt. När jag yr i mössan vacklade upp 1,5 timme senare, hade pappan just lagat lunch. Det kallar jag tajming!

Frida fikar mellis efter minisimmet. Sol i ögonen = brillor på!

På eftermiddagskvisten åkte vi på minisim som vanligt. Frida ville inte bada, sa hon innan vi åkte dit - men väl på plats var hon lika entusiatisk som alltid! Med viss dykskepsis, men tolerantare än sist. Nästa vecka är det sista doppet för säsongen, sedan får vi se till att besöka badhuset nån sväng och hoppas på varmt sommarväder. Fast jag är typ bara i form för att bada i vassen i år... Hu. Nåväl. Efteråt fikade Frida mellis på en bänk i solen - papan nosade rätt på ett vindstilla ställe, som var varmt även idag!

Frida har kommit till det undre lagret - vindruvor! Mmmm.


En nöjd nybadad tjej med än så länge vita skor och låddan!
(samma låda som hänger med på dagisutflykterna numera)

Vi hade tagit med mellis till lilla fröken, men inte till oss. Sjön suger, vet ni - det verkar gälla bassänger också! Tanken var ju såklart att åka hem och sno ihop midag, men vi gjorde en ltien avstickare först. Till kiosken och mjukglassen! Frida var störtnöjd och smarrade i sig en hel liten bägare (nästan) helt själv.

Frida njuter glass i stora lass, som hon själv sa.

Det blev middag till slut - tack vare pappan. Och det blev röjt i köket ännu en gång idag - tack vare mig. Jag har faktiskt kommit mig för med att köra och hänga ett par maskiner tvätt också, men sen tog orken slut. Pappan åkte på en liten solofisketripp på kvällen, medan jag kollade på video, löste korsord och nötte lite på sofftyget. Lagom, liksom.

God natt ute i värrrrlden. Ha en bra vecka! (Jag hoppas på en där Fridas humör - och därmed även mitt - är stabilare åt det positiva hållet. Kan de där hörntänderna i nederkäken som ser ut att bryta igenom när som helst, ha med saken att göra?

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0