Hemmadag med sociala inslag

Idag har jag bara hasat i mysbrallor hela dagen. Leve helg och hemmaliv! Fridas feber från igår hade försvunnit när jag lade mig och har inte kommit tillbaka, så det var en kort påhälsning. Hon hostade i morse men sedan har det varit lugnt under dagen. Hoppas det vänder helt!

Mysbrallor, ja. Vi fick sova till klockan 08.45 i morse (tack Frida!), duschade innan frukost hela familjen och såsade vidare i makligt tempo därefter. Visst, jag hade tänkt kliva i jeansen när vi fick besök på eftermiddagen. Men när S och lilla I ringde för att bli insläppta, hade jag JUST i samma minut stängt av dammsugaren efter ett energiskt varv runt lägenheten och var totalsvettig! Hoppade därför in i duschen igen för en ultrakvick uppfräschning och hamnade sedan i första bästa plagg som var till hands - dvs plyschisarna! Sedan ramlade även sambons syster in med sina kids, härligt!

Det var sååå trevligt med besök. Särskilt när jag själv kunde hålla mig inne i det gråtrista regnvädret och liksom slippa all ansträngning! Det blev full rulle, lek och rajraj, musikpoppning, busiga barn, och fika och babbel. Och inte minst så hade båda sällskapen med sig grattis-i-efterskott-paket till mig, plus en skickning från andra svägerskan. Jippi! Jag fick en toppenfin röd stor brödburk (äntligen lite mindre crap på köksbänken!), tre vackra rosa rosor utvalda av lilla I, en superstilfull familje-väggalmanacka för 2010 från underbara isa.nu, en Margrete-vispskål i sällskap av hjärtformade silikon-muffinsformar och en sockersöt muffins-kokbok. TACK!

Ikväll har Frida varit ledsen över rumpan igen. Jag blir galet trött och sliten av det här, men försöker hjälpa och trösta så gott jag kan - och inser ju att det måste vara än värre för henne såklart! Nu snusar hon sedan länge gott i sin säng och snart ska jag faktiskt också göra det ikväll. Kors i taket, före midnatt?!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Låter härligt! Så hade vi det också, undantaget att jag åkte till ICA och handlade i mina mysbyxor ;)

2009-11-15 @ 11:09:51
Postat av: Sara Gimbergsson

Hej!



Jag heter Sara Gimbergsson. En dag när jag googlade på min boktitel "Uno i mammas mage" hittade jag din blogg. Din busblomma är jättesöt! Jag tycker också det var så fina bilder på när hon läs-tittar min bok!

Jag kontaktar dig för att fråga om jag får använda din bild, kanske på Facebook, kanske också min hemsida.

Då skall jag förstås skriva in ditt namn (Jenny...?) och din dotters (om du vill det).



Med vänliga hälsningar

Sara Gimbergsson



2009-11-15 @ 19:18:26
URL: http://sarasbild.se

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0