In your dreams

I morse vaknade Frida (efter en natt mest spenderad i vår säng - torr, tack och lov!) yrvaket, satte sig upp, spanade förvånat på mig och sade:

- Var är E?
- Han är nog hemma hos sig, eller på väg till dagis.
- Nej, men VAR är E?
(kikar runt, klart konfunderad)
- Men Frida, han är inte här, ni ses på dagis sedan.
- Men... Jag HÖRDE hans röst!
(kikar ut i hallen)
- Då drömde du nog om E, gumman, för han ÄR inte här.
- Men jag HÖRDE hans röst! DET var konstigt, mamma!


Drömmar kan ju verkligen även förbrylla och förvåna oss vuxna ibland, så jag förstår att hon tyckte det var snopet att inte dagiskompisen E stod alldeles intill sängen när hon vaknade...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0