Lyxledigt

Idag är Frida och jag lediga. Förskolan har planeringsdag, så vi får en extra dag ihop såhär mitt i veckan. Inte alls vältajmat jobbmässigt, men väldigt lämpligt rent socialt. Efter alla mina jobbresor på sistone och allt magstul är det skönt med bara TID. Stilla, vanlig tid, utan "krångla inte nu, ta på jackan, skynda på"-tjat.

Vi började dagen med sovmorgon till kl 7.45. Sedan har vi kramats, läst och pratat i sängen en timme. Först nu väntar frukost! Halva nya medicinen har gått i Frida - får nog envisas rejält med resten... Sedan ska vi klistra, säger Frida. Kanske handla lite käk och baka muffins senare. Möjligen gå en sväng på stan och pejla julklappar, om vi orkar - just nu känns mysbyxmys mer nära till hands...


Den här energiska buspricken får jag leka med idag, alltså. Härligt! Hon är så full av knas att man blir alldeles ljus och varm inombords. Nu ska det mysas och busas!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Ha ha, den grimasen har E lärt sig i filmen om Nicke Nyfiken - och hon har i sin tur lärt en av kompisarna hos dagmamman den, vänligt nog ;)

2009-11-25 @ 21:07:41

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0