Frigörande

Nu har det varit MYCKET resor för mig på sistone. Tre tvådagars-jobbresor inom en månad plus en helgsväng privat. Utan Frida, utan sambon. Antalet bortanätter (och kvällar) har ökat med många hundra procent på sistone, tills nu har Frida och jag varit ifrån varandra typ ett par nätter bara. Nånsin.

Att öva på att vara isär är såklart nyttigt för både Frida och mig. Men lite jobbigt också.

Jag längtar kopiöst - fast njuter av tid på stan, middagar i ro, bokläsning och annat lyxigt. Så det går bra. Frida har varit extra klängig, helt klart. Natten innan jag ska åka någonstans, kommer hon alltid upp väldigt tidigt i vår säng och lägger sig nära, nära mig.

Och så har hon ju haft det här rumpa/mage-trasslandet hela den här tiden. Svårt att inte kunna vara där och tröst och hjälpa, men skönt att få en andningspaus i det också... Faktiskt har de besvären infallit typ precis samma period som jag varit mycket borta. Hm. Finns det ett sammanhang? Vem vet...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0