Snabba puckar x 2

Idag på sena förmiddagen ringde jag vårt hyresbolag och påpekade att det är outhärdligt kallt i vår lägenhet. Dessutom hade duschdörren gått sönder. Tre timmar senare ringde vakmästaren - vi hade fått nya termostater på alla element och samtliga var varma. Duschdörren var dessutom lagad. (Fast den pajjade i och för sig igen när jag provade den på kvällen, men det är en annan historia...) Snacka om snabb service!

Idag precis vid lunchtid ringde jag barnkliniken och kollade läget kring remissen. Jag förklarade att den lilla ungen inte ens kan gå på dagis alla dar och att vi ville bli kallade snart, inte om två veckor typ. Runt 20 minuter senare (!) när jag just tagit min första tugga av lunchen, ringde barnkliniken upp. Kan ni komma på en akuttid om en halvtimme? Tjolahopp. Jag inhalerade några tuggor lunch, ringde dagis och bad dem klä Frida, rasslade ihop mina grejor från kontoret och drog. Hinna ikapp med allt som blivit liggande på jobbet? Inte idag.

Läkarbesöket gick bra. Frida protesterade rätt vilt mot både stick i fingret (sänkan var bra), temptagning (37,3) och undersökning i rumpan, men så fort det är klart vänder humöret snabbt som tur är! Utöver det lät hon doktorn kolla, klämma och lyssna utan problem. Dessutom lyckades vi få till ett urinprov på plats (vilket var helt friskt)! Läkaren var noggrann, och frågade även om allergier, tendens till eksem etc. Samlade in  alla ledtrådar och tidigare åtgärder.

Doktorns teori är att det är ett "mekaniskt" problem, inte sjukdomsorsakat så att säga. Kanske ett sår eller spricka, som gör att hon håller sig och sen får mer ont av det. Rekommendation: Fortsätta nästan som tidigare, dvs smörja med diverse medikamenter, toaträna stillsamt men envetet och fortsätta med mjukgörande intag... Återbesök om 1,5 vecka då astman ändå planerats att följas upp! Och till dess möjlighet att ringa och be att få prata med uroterapeuten vid behov.

Grundligt kollad men i samma lika läge, alltså. Nåja, vi är i alla fall ett steg på väg!



En slocknad stjärna, som orsakade en del leenden i butiken...


Efteråt blev Frida sååå trött. Vi gick och handlade mat, och plötsligt slutade hon bara prata och började snarka istället! Raringen. Hon var sedan lite gnällig hela kvällen, och vid sängdags hade hon 38 grader i feber. Hon hostar igen också, så pass att hon fått astmamedicinen idag. Suck, vi hade ju just bara avslutat föregående dos... Och lillnosen är en smula snörvlig. Jippi. Är det inte det ena så är det det andra - eller både och!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0