Tung belastning

När Frida har ont i stjärten - dvs mest hela tiden vissa dagar hemma - vill hon bli buren eller sitta i knäet. I famnen är hon oftast rätt lugn, på golvet gråter hon bedrövat och klagar betydligt mer. Så det är bära, kånka och ständigt trångas och klängas som gäller. Min otränade, tjockisbelastade rygg tycker inte riktigt om den grejen.

Tack gode gud för att jag en gång köpte en HippyChick Hipseat på Tradera! Den är räddningen. Jag blir trött ändå. Stackars rygg - och stackars Frida.

Idag fick vi kallelse till provtagning på barnkliniken, den där som inte gjordes vid läkarbesöket senast. Det blir av nästa fredag morgon - ingen brådis här tydligen. På onsdag ska hon till BVC och vaccineras mot svininfluensan också. Blir mycket stick och bråk med den lilla skatten nästa vecka alltså! (Och ännu ett gäng "ursäkta men jag måste ta ut lite flextid" för mig.) Man får ta till sina knep och uppmuntringar - jag har laddat med present. Eller är det muta sånt kallas?

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Ulrika S

Muta? Det verkar mer som belöning!!! För du har den väl inte under hennes näsa hela tiden?

2009-11-27 @ 08:46:11
Postat av: Jenny E

Ulrika: Nej då, det är tänkt som belöning och ska inte få nosas på förrän en stund efteråt!

2009-11-27 @ 20:07:33
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0