Blötlagt

I morse ösregnade det ute här. Tre-fyra grader varmt och pissregn (och det har hållit i sig konstant heeela dagen, fortsätte ännu). Frida vaknade, stapplade upp alldeles morgonvimsig, trixade av pyjamasbrallorna och blöjan, satte sig på pottan, kliade sig i det burriga locksvallet och frågade:

- Mamma, vad är det för väder idag?
- Det är regnigt, alldeles jätteregnigt idag.
- Jaha. Det är sååå skönt att vara hemma då, när det regnar!

Jag håller med. Tänk om vi kunnat kura ihop oss i soffan med en bok eller film! Men nej då, på med regnkläderna och ut i verkligheten bara. Tjoff! Fast jag gillar ju hösten, till och med när det regnar. Det är någon slags mysfaktor över det hela - inte bara hemma i soffhörnet, även om det kanske är allra gosigast på det viset!


Nu ska jag ge mig ut i det strilande våta för att hasta till dagis, sedan snabbt till affären, sedan raskt hem, ge Frida mat, fräscha upp mig och byta om, invänta pappans hemkomst och sticka på personalfest! Och blir det väldigt tyst här en stund, så har jag helt enkelt inte hunnit skriva nåt mer innan vi alla åker till Stockholm på en snabbtripp imorrn bitti.

Trevlig helg alla!

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0