Lite om att bestämma

Frida lär nog vara trött som en plätt även imorgon. Jag hade långjobbardag idag, och kom hem efter 10 timmar på jobbet lagom för att pyssla ihop lite kvällsfika till Frida och småprata en stund. Pappan fick sedan överta själva läggandet, medan tanken var att jag skulle käka mat och glo på Ugly Betty.

Jag försökte hinna hämta och värma mat. Kollade in TV:n emellanåt.
Jag hörde tjatter, busiga skratt, protester. Sedan hörde jag ett uppfordrande skrik.
Maaaammaaaa! Maaaaaaammaaaaaa! Maaaammaaaaaaaaa!

Jag valsade in i sovrummet i reklampausen och strök på ryggen, sjöng ett par sånger. Frida hann såsa till sig, innan jag gick tillbaka till mitt. Nytt försök att hämta käk. Såklart kvickande den lilla räkan till.

Maaaammaaaa! Maaaaaaammaaaaaa! Maaaammaaaaaaaaa!


Den här gången med tårar och en skugga av lätt panik. Pappan som försökte trösta och lugna, föste hon bort med en resolut hård putt mitt i fejjan... Han gav upp. Hon somnade sedan i mitt knä i soffan efter 3 minuter. Fast det hann ju bli lite sent, så nog kommer hon att gäspa imorrn.

Pappan påstår att Frida blivit så mammig! Visst, det stämmer ofta. Men jag får minsann samma omilda behandling (fast omvänd då) titt som tätt... Och så fort någon av oss säger ifrån ordentligt, gnyr hon efter den andre föräldern. Så jag skulle nog snarare kalla det test och taktik! Antagligen enkom på grund av att jag är minst lika tjurig som Frida (gissa var humöret kommer ifrån?!), så lindar hon inte mig fullt lika mycket runt lillfingret som pappan. Men gudarna ska veta att hon försöker - och att det blir krockar när jag sätter mig emot!

Nu har jag min tid. På sena kvällen. När allt annat är gjort, när alla andra kommit till ro. Tid att sitta med jobbdatorn i knäet, facebooka lite, blogga och se nån serie på TV:n. Tid som knycks från det som borde vara sömn! Min middag intogs till sist, klockan 21.15. Var det nån som sa att mammor ofta sätter sina egna behov sist?! Nääää.... =)

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0