Husligt

På hemväg från dagis, plockade jag upp en vän vi passerade som behövde skjuts. Efteråt hamnade vi i ovana kvarter, kvällen var mörk och ungen trött. Här gällde det att hålla låda om inte Frida skulle somna och stöka till kvälllsrutinerna alldeles!

Jag: Titta Frida, här kollade vi på hus förut. Tycker du vi ska köpa ett hus?
Frida: Jaa, jag vill köpa ett hus, jag gillar att köpa hus!
Jag: Vad ska du göra när vi har köpt huset då?
Frida: Betala.
Jag: (skrattar) Ja,de tär ju bra förstås, det är jättedyrt att köpa hus. Vad ska du göra sedan då, i huset?
Frida: Leka med dockor. Och med ponnyhästar.
Jag: Vad ska det finnas mer i huset då?
Frida: En dörr. Och handtag till dörren. Och ett fönster, tycker jag.
Jag: Jaha, men fönster brukar finnas. Vilken färg tycker du att huset ska ha då?
Frida: Svart. Och svart dörr. Och svarta fönster. Jag tycker det är snyggt med svart!
Jag: Oj, jaha, det var lite ovanligt med svart hus. Vill du ha ett eget rum i huset då?
Frida: Jaa, det vill ja gärna. Ett blått med prickar.
Jag: Vad ska du ha för slags säng då?
Frida: En blå.
Jag: Får pappa och jag ett rum i huset också?
Frida: Jaa, det får ni! Det får ni, mamma!
Jag: Vad ska vi ha mer då, utanför huset ill exempel?
Frida: Eeeeeeeeehhhh...
Jag: Ska vi ha gräsmatta, eller?
Frida: Jaaa, gräsmatta! Och blommor.
Jag: Jaa, det låter härligt. Tycker du inte att det är bra där vi bor då? I lägenheten?
Frida: Jo, mamma. Det är sååå bra.

Hon är nöjd med det mesta, vår gosunge. Och har en del oväntade idéer. Den som först ser ett helsvart hus i Gävletrakten på Hemnet kan väl lämna en kommentar?

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0