Om jag hade tid

Idag skulle jag kunna skriva om...

...vilken fantastisk morgon Frida och jag hade. Vi myste bort en halvtimme, vi väcktes samtidigt av pappan och låg kvar i sängvärmen, småpratade och kramades och gonade oss. Lyx! Visst, vi fick ta igen den tidsförlusten  med en smula jäkt sedan, men lyckades ändå hålla sams idag faktiskt. TROTS att jag inte hann äta frukost förrän på jobbet.

...den ENORMA Ford Transit jag ska ratta ned till Örebro supertidigt imorgon med fyra andra kollegor i. Den femte personen som skulle varva körningen med mig är sjuk. Jag har laddat med Red Bull, Coca Cola och godispåse... Bland annat vore det nog underhållande att raljera över det skojsiga parkeringstjohejset efter att jag hämtat hyrbilen - den är ENORM som sagt, inget man liksom blåser in i en fickparkeringsruta hur lätt som helst. Efter sjuttioelva snurrar runt kvarteren i närheten, fick det bli parkeringshuset intill. Dyrt, men med bonusen att rutan nog är isfri imorrn! Fast jag fick be en kille om hjälp att se om jag verkligen kunde köra in utan att skrapa taket. Det var på näppen. Jag var helt svettig efteråt - och måste tejpa antennen mot taket imorrn när jag ska backa ut...


Ungefär såhär ser bilen ut. Imorrn är jag "En busschufför, en busschaufför..."
(Fotot är knyckt från en italiensk biluthyrningswebbsida)


... om influenseaaccineringen. Jag ringde doktorn idag och frågade om jag med min lilla lätta astma verkligen räknades till riskgrupperna, bara för att jag råkar ta medicin dagligen nu. Japp och jajjemen, jag skulle in och ta sprutan pronto. Idag, närmare bestämt. Jag som lovat Frida att vara med henne ikväll eftersom jag ska vara borta två dar sedan, kom hem TVÅ timmar senare. Precis till läggdags. Låt mig säga såhär: de har en del att jobba på om de vill ha bättre flyt på den där cirkusen. Jösses!

Men nu hinner jag ju tyvärr inte skriva om allt det där!
Jag måste packa och gå och lägga mig... eh... hm... tidigt.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Annika

Hoppas att du inte får biverkningar av sprutan! Det är flera på mitt jobb som fått lätt feberfrossa osv. Själv blev jag hängig till tusen och fick ont i kroppen. Men det är klart - det är även flera som inte känt något. Vi får hoppas att du tillhör den gruppen eftersom du ska ut och resa! Kör försiktigt och ha så kul. Kramis

2009-10-21 @ 21:23:49

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0