Om vad man heter

Vi hade namngivningsfest för Frida, sommaren då hon var ett halvår. Hon fick tre fina namn, som vi valt ut med omsorg och känner oss nöjda med. När folk frågar vad hon heter, brukar hon ofta rabbla alla tre - så snabbt att att den som frågat för det mesta inte hinner uppfatta ett enda av dem... Och så kröner hon med efternamnet! Toknöjd.

Idag var det annorlunda. Idag hette vår lilla blommis enligt egen utsago "Frida Paulina Vera." När man frågade varför, svarade hon självklart "För att det är det bääästa jag vet."

Jaha ja minsann. Där ser man.

(Själv hette jag nästan alltid Annika i mina fantasilekar när jag var barn.)

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0