Vad är en bra bok egentligen?

I morse, nyvakna tjejer i sängen. (Pappan är på drift, ska ha nån slags inspirationsdag på jobbet och sedan golfa.) Frida var på superdupergosigt humör, kramades, babblade och låg och mös.

Allra först, innan Frida liksom vaknade till, kom detta. (Tänk er en liten nyvaken, svag, butter röst, i ett monotont tonfall och en underläpp som nästan putar litet...)
Frida: Pappa läste golfboken för mig igår. Det FÅR han inte. Stora Byggare Bob-boken måste han läsa juh.

Haha, godnattsagan var visst inte till belåtenhet!

Jag: Idag är vi lediga, så om vi vill kan vi sova eller vila lite längre nu.
Frida: Är vi lediga?! HURRAAAAA för ooooss!

Frida: Var eeee pappa?
Jag: Han ska jobba lite idag och spela golf sedan.
Frida: Då kan han ha sin bok i den svarta vagnen! (golfbagen) Åsså kan han slå på den med klubban sen. Ha!

Som sagt, inte så nöjd med godnattboken igår tydligen... Hard feelings, skulle man kunna säga.

Nu struttar Frida runt i sin rosarandiga morgonrock, små trosor med fjärilar (tre toa- / pottakiss redan idag!) och med det lockiga håret på ända. Hon ser faktiskt väldigt på pricken ut som på ett foto jag sett på mig när jag var liten, där jag också har morgonrock... Måste kolla om jag hittar det sedan.

Godmorgon på er.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0