Bakom stängda dörrar

Igår skrev jag ju att Frida gillar att sova nakenfis (ja, fast med blöja såklart). Jag förstår henne, jag tycker själv att jag kan känna mig helt insnärjd när jag sover i kläder...

Ikväll har hon varit frusen hela kvällen, men envisats med att ha på sig en ärmlös klänning och inga byxor. Så när det var dags att natta den sååå trötta, lättgnällda, smått vissna lilla pärlan, tog jag på henne en pyjamas medan jag pratade om annat och pappan borstade tänderna.

Plötsligt insåg Frida vad jag gjort och pep bedrövat "Jag vill soooovaaaa naaakenfiiiis!". Jag förklarade att hon ju varit så kall, och att hon kommit upp i vår säng klockan 02 inatt för att hon var alldeles iskall och vaknade av det (troligen). Jag bad att hon väl kunde ha pyjamasen på sig en stund åtminstone. Den förblev på.

Jag pussade och kramade godnatt och söta blomman och pappan försvann in i sovrummet. En liten stund senare gick jag in för att stryka lite på en kind eller två medan de läste saga. Jag möttes av en Frida med täcket upp till hakan och en pappa med en väldigt skum min. Plötsligt såg jag två väldigt icke-pyjamasklädda axlar sticka fram! Haha, busunge.

När de gick in i sovrummet, hade Frida sagt nåt i stil med att "Nu stänger vi så inte mamma hör" och "Nu kan du ta av mig pyjamasen, pappa". Jojo, det är en beräknande och fiffig liten filur det här. Med vilja så det står ut genom öronen. Vi fick oss alla ett rejält gott skratt!

Nu sover hon med tjock-täcket över den lilla mjuka kroppen. Goa busprick!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0