Dagens sägning

Igår på treårskalaset fick Frida med sig en "partypåse" hem. En pixibok, en fin reflex och fyra smådjur i plast. Nu vid lunchen satt Frida och lekte med sina djur - en domherre, en ekorre, en igelkott och en skalbagge. (Jag tror faktiskt skalbaggen är en ekoxe, typ den enda av dylika kryp som jag kan namnet på!)

Plötsligt lyfte Frida upp skalbaggen, höll den mellan tummen och pekfingret och räckte den till mig. Med en min av avsmak.

F: Mamma, kan vi lägga undan den här?
J: Jaa, det kan vi väl om du vill. Varför vill du det?
F: För jag gillar inte den, mamma.
J: Varför inte det? Är den konstig?
F: Den är lite läskig. (tänker lite) Åsså är det faktiskt oläppligt med den, tycker jag."

Jamendåså, haha! Olämpliga saker kan vi ju inte ha drällandes här omkring...

/Jenny

Kommentarer
Postat av: wenche

Älsklingen min!

2009-09-29 @ 08:27:33
Postat av: wenche

Älsklingen min!

2009-09-29 @ 08:31:06

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0