En torsdag vilken som helst

Idag har jag varit ruskigt produktiv på jobbet. Ovanligt konkret och agerande. Faktiskt hela den här veckan. Kniven på strupen will do that to´ya! Att-göra-högen är stooor än, men några surdegar är utbakade och fler ska det bli de närmsta veckorna!

Frida käkade frulle på förskolan idag. Jag var så trött att jag snoozade halvt ihjäl mig på alarmet och sedan höll jag på att vingla in med pannbenet i dörrposten till badrummet... Men en snabbdusch och lite fiff senare stod jag beredd att sticka! Under tiden hade pappan med lite sovmorgon väckt Frida och pysslat i ordning henne. Hon  argumenterade starkt för att BARA ha linne i morse, men det var då enkom 6 grader ute så jag envisades right back att en tröja under eller över faktiskt var ett MÅSTE!

På väg till dagis klagade Frida: "Åh, jag vill stanna och köpa koooorv, och brööööd, och festis!" Hon påstod att magen var "hungri som en vaaaaarg". Tur att värsta frukostbuffén väntade på dagis, alltså! Jag utlovade eventuellt korv och bröd EFTER dagis dock, så när klockan slog hämtning idag rullade vi mot stan alltså! Svepte upp för att lämna väskor och sånt, men stannade och käkade i en hast först också. Frida mumsade dock med glädje korv och njöt efteråt i ala fall. Jag njöt också, eftersom jag shoppade lite plickplock till Fridas garderob - sex par nya välbehövliga strumpor bland annat!


Frida rännde runt en del på stan... Minst sagt. Rörelseenergi!


Vi handlade lite jox ur sminkhyllan på Body Shop. Frida gillar att lukta på tvålarna där, och idag gick hon igenom några av dem igen: Mmm, den här luktar DU mamma. Uä, den här luktar olja! (det var kokos). Den här luktaaaaar... biff!. Å den här luktar jordgubb (vilket det VAR)! Jag säger då det. Biff?! Biff???!!


Fröken "jag vill INTE ha jacka minsann" fick vira en filt runt sig istället!


Sen köpte jag änglavingar också. Kanske mest för att jag själv hade FALLIT IHOP av lycka över att få ha ett par sådana när jag var liten! Frida brukar spralla runt i lilla I:s när hon hälsar  på där, så jag vet redan att hon gillar sådana. Vi får väl se om de håller!


Vår lilla älskade sötängla-fe (som valt kläder själv idag)!


/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0