Kladdigt kul

Guuuud vilken trevlig fixarkväll det blev på förskolan! Riktigt bra väder, ganska mycket folk och massor av roliga projekt! Dessutom tillfälle att snicksnacka lite med andra föräldrar till ungar från Fridas barngrupp och annat löst folk, haha.

Jag började min insats med att vara snickarassistent, men när det uppstod väntetid på grund av en skruvdragare på laddning så övergick jag till målartjänst. Det var SÅ himla skojigt! Jag målade figurer och funktioner på stenar och kring titthål i staketet, jag grundmålade plattor för att fortsätta med bokstäver på... men fick avbryta mig för att åka och hämta upp Frida hos farmorn och farfarn (tack snälla!). Vi körde kvällsproceduren där och sedan somnade den pyjamasklädda på tre sekunder under bilfärden hem!

Vad oerhört roligt det var att få kladda och vara kreativ, jag känner mig alldeles sprudlig och vill bara fortsätta! Nu är ju huvudet vilt av idéer! Fast ryggen, den har gett upp... Att ta en flytthjälpsskadad gammal tantrygg och plussa på några knöliga fixarställningar - INTE en bra idé.

Om man säger så här: Jag tror det vore bra att ha gott om tid imorgon bitti - det är knappast läge att hasta över dagisgården då. Ingen stressproomis från bilen, utan lite tid för upplevelser också. Hela stället har exploderat i färg, form och överaskningar lite varstans! Superhärligt.

Förresten: Eftersom vi målade vissa saker väldigt sent, och det är fuktigt i luften, kan torktiden vara ganska lång på vissa grunkor. Följdaktligen får Frida ha på sig skruttiskrutt-kläder imorgon, kan vara dumt att få målarfärg på nya Me&i-brallorna!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0