Shoppingraid

Efter att dagens värv var avklarade, såg Frida och jag till att mumsa middag snabbt. Vi spatserade iväg till sushin på hörnet och köpte käk, helt enligt Fridas mages önskemål! Hihi. Hon är väl indoktrinerad redan, som ni hör. Hon bälgade i sig både min och hennes misosoppa och mumsade så det stod härliga till - på en något modifierad sushi.

Frida käkar ofta bara risbollar, men idag blev det special-sushi-topping á la leverpastej.

 

Frida pillar med specialpinnarna. Går det att få i sig nåt käk eller?


Efter att vi ätit stack vi ut en sväng på stan, för att söka present till pappan (som fyller år på lördag). Frida behövde bara dagis-saneras först, dvs tvättas och bytas kläder på, eftersom hon... eh... hade haft skojigt ute idag, och det syntes. När vi sedan gick, var hon stolt iklädd sin alldeles egenhändigt vunna Bamse-t-shirt (för 5-6-åringar - mer klänning än tröja!).

Vi HITTADE faktiskt födelsedagspresent till pappsingen, trots lite tidsbrist. Skönt! Frida höll sig märkligt lugn vid det kritiska snart-stänger-de-nu-MÅSTE-jag-bestämma-mig-ögonblicket, mycket taktiskt rätt. Det visade sig bero på en vältajmad bajsning... Efter en uppfräschning av brallan på damen, kikade vi runt i gallerian Nian som hade nån slags evenemang idag och öppet till kl 21. Frida kikade nyfiket på dans-modevisningarna, och tog hansen att skutta runt lite själv när en av dem var avslutad och "dansgolvet" ledigt!

Under tiden vi "slutshoppade" (en tröja och en fleece till Frida på KappAhl med 25 %-kupong), fick Frida mumsa macka och vindruvor som jag packat med som kvällsmat.  (Ja, jag är så pass löjligt förutseende...) Jag hade även med tandkräm och tandborste och gnuggade gaddarna mitt i köpcentrat! Frida kröp sedan ned i vagnen och mös, såsade till men somnade inte helt. Jag knallade därför hem och placerade henne i egna sängen istället! ZzzZzzz.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0