Snabba kast

Förmiddagen: Hos familjeläkarjouren. Med ett alldeles för friskt barn, kan man tycka. Men med nytt urinprov och morgonens ca timmelånga gråtattack och "Aaaaaaj, jag har ont i min stjärt, det känns som en myra bitit mig!" fortfarande ringandes i öronen. Ledsen, ledsen tjej som började gnyla över att det gjorde ont i samma stund som hon vaknade. Gav dock inger mer än gårdagen (såklart). Inlämning för odling på måndag morgon, allltså!

Fattar ni vilken härlig knorr det blir på måndagsmorgonen, att försöka hinna med att fånga upp + leverera ett urinprov innan förskolan?! Mitt i vardagsmorgon-gäspningarna? Tjoho. För nog tror jag att hon kan gå dit som vanligt, att vi slipper VAB - bara hostan fortsäter avta (bättre idag!) så blir det nog fint.


Frida kollar in trailers på filmstaden.


Eftermiddagen: Efter en kort sväng för ärenden på stan, vankades Nicke Nyfiken på bio! Vi fick ett infall, jag och stumpan! Pappan hade stuckit på golfrunda, och alternativet var att knalla hem och såsa i vanliga vardagsträsket. Istället placerade vi stor och liten rumpa i biofåtöljer och njööööt. Frida käkade först lite middagsrester (långsam-ätaren hann inte med käket på stan innan, så jag bad om låda och öste ned makaronerna och räkorna för vidare snacksande...), det gäller att göra det praktiskt för sig! Men sedan dök hon på lördagsgodiset! Mmm, nam nam.

(Efteråt placerade vi stor rumpa på stor toa och liten rumpa på den yttepyttelilla barntoan bredvid - en attraktion även det, i Fridas ögon. "Tack mamma för den lilla toan, tack ska du ha!")

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0