Snickelisnackfabriken

Frida pratar och pratar och pratar. Det börjar bli väldigt svårt att samla ihop och komma ihåg guldkornen. Jag antecknar ibland på telefonen eller små lösa papperslappar, för att minnas hennes klura formuleringar och roliga tankar.

Idag undrar jag om de pratat om kärlek på dagis. Frida har knappt sagt det ordet tidigare, men idag kom det flera gånger. Hon tog fram ett midsommarkort från morfarn och M, som föreställde två får som pussades och kramades. Viftade glatt med det, kramade det i famnen och sa: "Mmmmm. Det här är kärlek!"

Sedan lyssnade vi på musik en stund. Då sa Frida:
"Nu ska jag lyssna om de säger kärlek."
Sedan lyssnade hon så intensivt att öronen nästan krullade ihop sig. Och så plötsligt:
"JA!!!! De SÄGER kärlek juh!"

Lilla busgullet i sitt esse, på dagis vid hämtningen idag.


När vi satte oss i bilen för att köra hem idag, sa Frida förvånat: "Men?! Vad sa min mage?!"
"Ja, vad sade den?" undrade jag.
Hon hade såklart svar på tal: "Nämen! Den knorrade till efter sushi!"

Hahaha! (och gissa vad sötnosingen fick till middag?)

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0