Aha!

Frida hade inte mindre än TVÅ klädrelaterade aha-upplevelser på morgonkvisten.

I hallen, sista rycket innan avfärd. Ont om tid som vanligt, ni vet hur det är...
Jag: Här, vill du ha koftan eller jackan?
Frida. Neej.
Jag: Men du, det är lite kallt ute idag. Ta på dig antingen jackan eller koftan nu, här.
Frida: Neeeeeeej! (med enormt retsamt gnällig röst...)
Jag: Men du kommer att frysa annars. Här nu.
Frida: Nej säger jag! (går ut i trappan och tjurar)
Jag: Okej, gå utan då, men du kommer att frysa!
Vi går ned för trapparna och ut.
Ett 2,5-åringssteg utanför porten stannar Frida och slår armarna runt sin mage.

Frida: Brrrr, jag fryser, jag måste ha en jacka juh mamma!
Jag: Mm, jag sade ju det. Här, varsågod! (trixar på jackan med den hand som inte är upptagen av dagisryggsäck, handväska, jobb-påse, matlåda och min munkjacka...)
Frida: Men! Du VISSTE det, mamma!

På dagisgården, på väg in. Lite sena, mamman går med raska steg.
Frida: Mamma, jippi, det är FICKOR på min jacka! (stannar och ser glad ut)
Jag: Ja, det är det.
Frida: Åååååh! Det är fickor här också mamma, på mina byxor OCKSÅ! (överlyckligt litet ansikte lyser upp)
Jag: Varför är det så bra då? (stannar upp och betraktar den glada)
Frida: Men då kan jag ju stoppa STENAR där sen, juh!
Vi marscherar in på dagis. Även jag klart mer i nuet än innan.

Guldklimp!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0