Vissen liten blomma


Här är ett par bilder på söta karamellen från härom dagen - då pigg som en mört.


Idag ringde de från förskolan strax innan lunch. Frida hade feber och var lite hängig. Det var bara att rassla undan det mest akuta (för att förbereda ev. hemmavaro nästa vecka...), samla ihop allt pick och pack och dra på stående fot! Tjipp tjopp så var det helg, liksom. Detta var faktiskt första VAB-dagen för i höst för oss så jag tycker ändå att det höll rätt länge, över två månader!

Febern har legat på runt 38 grader i feber hela eftermiddagen och kvällen, det har inte ökat. Frida verkar inte särskilt sjuk för övrigt, har orkat käka och leka och så. Hon har tufsat runt här i pyjamas och danskjol, till exempel. Fast visst, stillsamt TV-tittande var favoriten... Och så sov vi ju efter lunch förstås. I drygt TVÅ oerhört lyxiga, välbehövliga, underbara timmar! (Jag hade tänkt gå upp och jobba när hon somnat, men råkade visst blunda liiiite för länge. Oops, haha.) Ändå somnade Frida gott och lätt bara nån timme senare än vanligt på kvällen sen.

Imorgon väntar flytthjälpande, äntligen (skulle jag tro att de tycker) ska S&A få över hela bohaget till nya hemmet och landa där på riktigt. På med skruttkläder, fram med ett par handskar (hm, var finns de tro?) och se det som ett träningspass! Pappan (den starke, vältränade) blir hemma med Frida till att börja med, det känns bäst att hon får vara på hemmaplan när hon inte är i form. Orkar inte jag (den fullkomligt otränade, överviktiga) kånka grejor hela svängen, byter vi av varandra under dagen, haha.

Nu ska jag joina dem som sovit i flera timmar och klappa lite på varma pannan.
Ha en skön helg!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0