Det går i arv

Frida har i sommar antagit utmaningen att nöta in en vers, som hennes morfar lärde mig när jag var en liten knatte och som sitter kvar stenhårt som berget:


För er som inte hört den förut (och inte uppfattade allt) så går den såhär:


På tallrik ätes efterrätt,
och om man tänker efter rätt
den skog man tallrik kallar,
den talrik är på tallar!

När vi spelat in snutten, sa jag:
- Nu du, nu kommer morfar att bli impad!
- Men mamma, det heter faktiskt  i m p o n e r a d, ju!


Hahaha, söta fröken besserwisser!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Karin

Så duktig hon är! Och gullig!

2010-08-18 @ 23:34:34
URL: http://www.karinrolennordstrand.se
Postat av: Jenny E

Tack Karin! Jag håller med, hihi =)

2010-08-18 @ 23:44:00
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: skrattande morbrorn

ja blir man inte lite full i fniss..... hela vägen till och från tallrika ockelbo försökte jag lära min medpassagerare:

på tallrik ätes efterrätt

men om man tänker efter rätt

man också tallrik kallar

den skog som talrik är på tallar



Det gick inte! den sitter inte! leve Frida!

2010-08-24 @ 18:07:44

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0