Första gången

Idag var första dagen på typ hela sommaren som jag haft med en kofta (till mig själv) när jag gick hemifrån. Hittills oanvänd, men ändå. Lite höstvibbar kom det! Jag vägrar dock långbyxor och strumpor ett tag till. Men inatt var också en av de första nätterna som vi sovit med stängt fönster, för att det blev för kallt (för pappan och Frida)annars...

I år har vi för första gången åkt på semester utan att packa ned en endaste blöja till Frida, insåg jag! Blöjpacken minskade radikalt redan för ett år sedan då hon slutade med dagblöja, men sedan tidigt i våras behövs de ju inte ens på natten. Vi hade tjuv-premiär på blöjlöst resande redan i april när vi åkte till morfarn i Östersund, tror jag. Ett skifte, sannerligen.

Idag hämtade pappan ut Fridas första pass, som förhoppningsvis behövs i höst om vi sticker utomlands som vi tänkt. Undrar hur mycket hon kommer att resa i sitt liv? Jag kände en gång en tjej som alltid hade passet i handväskan. "Man vet aldrig när man vill sticka på en spontanresa till London eller så", sa hon - och gjorde det ibland. Utan packning, nästan. Imponerande, säger kontrollbehovs-Jenny!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0