Konkret och logiskt

När vi svepte förbi Sollefteå med morfarn på väg till stugan i torsdags, stannade vi till på min mammas grav (och även mormors och morfars). Jag hade köpt blommor att plantera, när jag nu hade chansen. Jag är inte där särskilt ofta... Det är ändå typ 35 mil bort. Sedan Frida föddes tror jag bara det blivit ett besök, då jag presenterade den lilla tultan för mormorn liksom. På något vis.


Frida: "Jag lyssnar efter hur det är där nere, jag lyssnar efter
daggmasken
(som hon lagt dit). Kanske den träffar mormor nu?"


Morfarn tog spaden, tog bort några vissna tagetes och grävde en liten grop för nya blomman intill gravstenen. Frida gick fram och kikade nyfiket, lade huvudet på sned och sa med frågande, nyfiken röst:

- Söker du efter mormor där nu, morfar?

Såklart, tanken är ju solklar egentligen. En grav, där döda grävs ned. Hon vet ju det, så frågan är inte tokig alls. Och ändå så oväntat söt, att man inte kan annat än skratta! Gullfnutt.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0